INSTYTUT PEDAGOGIKI

Uniwersytet w Siedlcach

Dni otwarte marze 2022

Serdecznie zapraszamy uczniów szkół do udziału w Dniach Otwartych w Uniwersytecie Przyrodniczo-Humanistycznym w Siedlcach, które odbędą się w formule stacjonarnej 24 marca 2022 r. Dni Otwarte to doskonała okazja do zapoznania się z pełną ofertą edukacyjną naszej Uczelni na rok akademicki 2022/2023.

Zapraszamy do udziału w warsztatach, pokazach, wykładach. 
 
 

Zajęcia warsztatowe w pracowni sensorycznej – dr Małgorzata Wiśniewska

24.03.2022
13.00-14.30
czas trwania: 90min
Miejsce Instytut Pedagogiki, ul. Żytnia 39, sala 0.57
Ilość miejsc: 30
 

Gry i zabawy integracyjne z pokazem mody wiosennej- mgr Kinga Frączkowska

24.03.2022

10:00-11:30 

czas trwania: 90min.

Miejsce Instytut Pedagogiki, ul. Żytnia 39, sala 1.7

Ilość miejsc: 30

Wykład i mini warsztaty '' Nowe inteligencje w szkole''. O znaczeniu inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu ucznia i nauczyciela - dr Katarzyna Knopp

24.03.2022

10:00-11:30 

czas trwania: 90min.

Miejsce Instytut Pedagogiki, ul. Żytnia 39, sala 1.8

Ilość miejsc: 30

Warsztaty z wykorzystaniem laboratorium symulacji niepełnosprawności- dr Ewa Jówko

24.03.2022 

11:30-13:00

czas trwania : 90 min

Miejsce Instytut Pedagogiki, ul. Żytnia 39, sala 1.39

Ilość miejsc: 20

 IMG 431744

 

W dniach 5-13 lutego 2022 roku, w ramach  umowy międzynarodowej, członkinie zespołu badawczego Instytutu Pedagogiki w składzie: dr hab. prof. uczelni Anna Klim-Klimaszewska, dr Małgorzata Wiśniewska, dr Sabina Wieruszewska-Duraj zrealizowały wyjazd naukowo-badawczy do Uniwersytetu KwaZulu-Natal w Durbanie, w Republice  Południowej Afryki. Celem wyjazdu było zacieśnienie współpracy w ramach rozwoju naukowego Instytutu Pedagogiki UPH w Siedlcach oraz  Wydziału Pedagogicznego UKZN w Durbanie, w zakresie zwiększenia internacjonalizacji oraz pogłębienia kontaktów naukowych zespołów badawczych obu uczelni poprzez dyskusje, meetingi, wizyty studyjne i działania praktyczne w dyscyplinie pedagogika.


W ramach wyjazdu przeprowadzone zostały: wykłady ze studentami, słuchaczami studiów podyplomowych i doktorantami w obszarze wczesnej edukacji i pedagogiki specjalnej, spotkania i dyskusje naukowo-badawcze z kadrą naukową Uniwersytetu KwaZulu-Natal, obejmujące wymianę dobrych praktyk w zakresie pedagogiki przedszkolnej, wczesnoszkolnej i specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz planowanie wspólnych badań naukowych i projektów badawczych.

Pod kierunkiem dr Angeli James z Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu KwaZulu-Natal w Durbanie,  dr hab. prof. uczelni Anna Klim-Klimaszewska, dr Małgorzata Wiśniewska i dr Sabina Wieruszewska-Duraj zrealizowały wizyty studyjne w placówkach oświatowych  - „The Birches” Pre-Primary School Ms Scilla Edmonds ,  „Grow with Sunbeam Educare Centre” Ms Romany Roberts, „Claire Ellis Brown Pre-primary” Ms Nora Ramsden, „Holy Family College” Glenwood, Durban) oraz  w ośrodku socjalizacyjno-pomocowym „1000 Hills Community Helpers,  Ikhaya Lo Thando Inchanga”. Na specjalne zaproszenie sióstr misyjnych ze zgromadzenia Służebniczek Starowiejskich, odbyła się wizyta studyjna do Wspólnoty Domu św. Marcina de Porres, prowadzącego przedszkole oraz Szkoły Jana Pawła II w Port Shepstone, instytucji edukacyjno-charytatywnej dla dzieci zdrowych oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w ramach której pod kierunkiem  S. Lidii Potockiej odbyły się obserwacje działalności instytucji i  spotkania z kadrą pedagogiczną.

img2

22

img5

u